zondag 15 november 2015

Patroon hoes haken krukje.






Ik had een leuk krukje staan maar ik vond het zwarte pluche waarmee hij bekleed was niet meer zo leuk in huis staan. Ik op zoek naar leuk garen om hem mee te bekleden, en ja hoor bij de Action chunky garen gevonden. Heerlijk om mee te haken en lekker grof van structuur. Het zit een beetje tussen katoen en zpagetti garen in. Ik heb het zelf mooi passend om het krukje gemaakt, en zo moeilijk is dat echt niet. Ik zal zo goed en kwaad als het kan proberen jullie uit te leggen hoe je dat doet.

Ik ben gestart met een magic loop, (weet je niet hoe die moet, kijk dan even op youtube)
Daarin haak je 12 stokjes en je sluit die toer met een halve vasten.
Dan haak je in ieder stokje 2 stokjes en sluit die dan weer met een halve vasten ( je hebt nu 24 stokjes).
In toer 3 haak je 1 stokje, en dan 2 stokjes in 1 stokje, 1 stokje, 2 stokjes in een stokje enz... sluit weer met een halve vasten.
In toer 4 meerder je om de 2 stokjes, dus 2 stokjes haken, dan 2 stokjes in 1 stokje enz.....
In toer 5 om de 3stokjes 2 stokjes in 1 stokje haken.
In toer 6 om de 4 stokjes ..... 2 stokjes meerderen
In toer 7 om de 5 stokjes..... 2 stokjes meerderen 
Zo ga je door tot je rondje groot genoeg is 
Dan stop je met meerderen en ga je in elk stokje 1 stokje haken, sluit steeds af met een halve vasten.
Ik heb de eerste rij stokjes in het achterste lusje, zo krijg je een leuk randje en hij gaat dan iets mooier naar beneden langs het krukje.
Als je lang genoeg bent dus onderaan het krukje dan ga je nog 2 toeren haken met minderingen om hem mooi om de onderkant te laten vallen.
Ik heb 12 steken per keer geminderd, dus dat zijn dan 24 steken over de twee toeren verdeeld.
Wel altijd even passen of je hem nog over het krukje krijgt met de minderingen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Succes!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten